søndag 7. oktober 2012

Eletrisk sykkel opp til Tryvann på 13:53! :)

Jeg har vært så heldig å få låne en Merida E-spresso 10 fra forhandleren Greenspeed. Greenspeed har utgangspunkt i Drammen og forhandler en rekke ulike elektriske sykler. Dra innom showrommet for å se på modellene eller ta kontakt med André Sæther (info på hjemmesiden).

Nå har jeg fått logget ca 100km på den den siste uken og skal skrive en liten oppsummering en av de nærmeste dagene, men legger ut en liten video fra dagens tur i mellomtiden.

Testen jeg gjorde i dag var å se hvor raskt deg var mulig å sykle fra Gressbanen til Tryvann på den. Jeg hadde et håp om å sykle opp raskere enn Jonathan Dayus' gamle rekord på 13:37 (NC landevei bakketempo 2003) men endte tilslutt på 13:53. "Problemet" er at eletriske sykler er lovpålagt å ikke bidra med kraft når man passerer 25km/t, og da jeg syklet opp i dag så lå jeg og "vippet" rundt denne farten hele veien. Når motoren da slår seg til stadighet av, og sykkelen veier 22kg, så blir det ganske tungt!... Tapte derfor svært mye tid på den relativt flate strekningen forbi Holmenkollen hvor gode syklister ligger på over 30km/t mens jeg lå på elsykkelens 25!

Det er kanskje "juks" - men, utrolig gøy!!! Jeg tok også i alt jeg hadde - så det ble en bra treningsøkt også!

Holdt til KOM iallefall! ;-)


Her er filmen:

Ingen kommentarer:

Bruker du ikke Facebook så skriv her: