onsdag 20. juni 2012

Strava KOM video fra Sørkedalen

Oppdatering 9 aug 2012: Det gikk ikke lenge etter at jeg la ut denne video'n før en rekke ryttere dro ut og forsøkte seg på tiden! Jeg mistet KOM'n etter noen uker, men har nå iallefall tangert tiden igjen ;-) I skrivende stund er det faktisk 800 syklister som har syklet dette segmentet - opp fra 595 da jeg lagde videoen - og det bare på ca 7 uker! Det sier litt om hvor raskt Strava vokser i Oslo om dagen! 

Det er ganske sjukt å lage en slik video... det er et resultat av flere faktorer bl.a. stravamani, gopro eksperimentering, videoredigerings-eksperimentering, mm. Egentlig hadde jeg tenkt å legge ut film av Edvald Boasson-Hagen, som jeg fikk noen fine klipp av i Sørkedalen på temposykkelen hans, men så tok stravamani'en overhånd da jeg dunket filmen inn i redigeringsprogrammet! Resultatet sees under.

Jeg skal vurdere å fjerne denne videoen straks noen tar denne KOM'en igjen! ;-)

Strava-økten er her.


9 kommentarer:

  1. Briljant! Gratulerer! Minner meg på at jeg har et GoPro liggende..

    SvarSlett
    Svar
    1. Morsomt leketøy :) Du får lage noe til bloggen din en dag. Jeg har brukt litt tid på å komme i gang pga at det har tatt litt tid å lære redigeringsprogrammet (Sony Vegas), men du bør jo kunne slikt som omtrent jobber i bransjen?

      Slett
    2. Jeg har faktisk kjøpt Final Cut Express, og har lirt av meg bl.a. denne: http://www.youtube.com/watch?v=JHnlxS9ttOo På tide å fikle litt med video igjen!

      Slett
    3. Helprofft. Nice!. Hvordan roterte du kameraet under time-lapse?

      Slett
    4. Ve-e-eldig forsiktig, på helt vanlig stativ..

      Slett
  2. Det er det verste!! Uh oh... Denne tar jeg tilbake asap! ;-) ..og så snart jeg er kvitt betennelsen i hofteleddet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er bare å komme seg ut! ;-) God bedring!

      Slett
  3. Gode bein etter søndag ser jeg?

    SvarSlett
    Svar
    1. restitusjon med noen øl og fotballkamp gjorde susen!

      Slett