mandag 2. mai 2011

MAXim med MINimim innhold

(EDIT: Jeg undres litt over hvorfor dette innlegget er utrolig mye lest på bloggen min. Jeg får legge til at til tross for Maxims merkelig beslutning om å fylle boksene sine bare halvfulle så er jeg faktisk fortsatt en kunde og er godt fornøyd med produktene ellers.)

Sykkelkunder ELSKER å bli lurt. Det mest fantastiske argumentet for å kjøpe en sinnsykt dyr og lett sykkel er for eksempel at "en kg på sykkelen tilsvarer 4 på kroppen!". Dette har jeg faktisk hørt fra en selgers munn i en sykkelbutikk. I praksis så betyr dette at selv om man er overvektig så er det fortsatt fornuftig å bruke 30 tusen ekstra på å kjøpe en sykkel som veier 1kg mindre (kontra å slanke seg 1kg)! Logisk! Løp og kjøp! ;-)

Men dette vedlagte bildet bekrefter at leverandørene våre er i ferd med å nå nye ekstremiteter i sin ferd med å frarøve oss våre hardt opptjente midler! Dette er altså en splitter ny Maxim pulverboks... Og den er ganske nøyaktig halvfull! Hva i hel@#$£'e er det som skjer her!? Om jeg hadde kommet hjem fra matbutikken etter å kjøpt en boks Joika og funnet ut at den var halvfull så hadde jeg løpt rett ned igjen, dunket knytteneven på kassaaparatet og bedt om å få pengene tilbake!!! Syklister, derimot, vi er liksom forventet å synes at dette er akseptabelt!!!???

Det er jo bare en logisk forklaring på hvorfor denne boksen selges slik - og det er for å lure (sykkel)kunden. Salgsansvarlig i Maxim tenker vel at "når de er så lettlurt at de blåser av 30 lapper bare for å spare en kg på sykkelen så merker de sikkert ikke at vi bare fyller opp halve boksen! Kaching kaching! $$$".

HELT nyåpnet. Ingen fototriks - den er ganske enkelt halvfull.

Ingen kommentarer:

Bruker du ikke Facebook så skriv her: